معنی گل داودی و نمادگرایی

معنی گل داودی و نمادگرایی

اولین گل داودی قرن ها پیش در چین کشت شد. این در نوشته های چینی باستان در اوایل قرن 15 قبل از میلاد ظاهر شد و به عنوان داروی گیاهی مورد استفاده قرار گرفت. اعتقاد بر این بود که ریشه های آب پز آن باعث تسکین سردرد می شود و جوانه ها و گلبرگ ها در سالاد خورده می شوند. نام شهر چو هسین در چین برگرفته از گل داودی است و به معنای واقعی کلمه به معنی "شهر داوودی" است.

از چین ، گلهای داوودی در سال 400 بعد از میلاد توسط راهبان بودایی به ژاپن راه یافت. بلافاصله پس از معرفی آن ، ژاپنی ها آنقدر شیفته این گل زیبا شدند که به زودی به عنوان تاج و مهر رسمی امپراتور انتخاب شد. "کیکو" نام ژاپنی گل داودی است و هر سال یک روز ملی گل داودی وجود دارد که از آن به عنوان جشن شادی نیز یاد می شود.


در قرن هفدهم ، گل داودی به اروپا معرفی شد ، جایی که کارل لینئوس ، پدر طبقه بندی مدرن ، نام غربی "گل داودی" را ایجاد کرد. این نام از کلمات یونانی "کریسوس" به معنی طلا و "anthemon" به معنی گل گرفته شده است. امروزه معمولاً از آنها به عنوان "مادر" یاد می شود.

معانی گل داودی

از آنجا که گل در پاییز شکوفا می شود ، گل داودی علیرغم زمستان نزدیک ، نشان دهنده شادی و زیبایی است. با وجود اینکه گلهای داودی زیبا هستند ، معانی مختلفی در دوره ها و فرهنگ های مختلف ، مثبت و منفی دارند.

مردم ویکتوریا از گل داودی برای نشان دادن دوستی و آرزوی خوب استفاده می کردند.

بودایی ها به دلیل انرژی قوی یانگ از گل داودی به عنوان هدیه استفاده می کنند.

در چین ، گل داودی به طور معمول به افراد مسن ارائه می شود زیرا آنها نماد زندگی طولانی و همچنین خوش شانسی در خانه هستند.

در استرالیا ، گل داودی به دلیل نام مستعار "مادران" گل رسمی روز مادر است.

در بلژیک و اتریش ، گل داودی تقریباً منحصراً به عنوان یک گل یادبود برای تجلیل از عزیزان استفاده می شود و گل انتخابی برای قرار دادن روی قبرها است.


نماد و رنگ گل داوودی

گل داوودی به طور کلی نماد طول عمر ، وفاداری ، شادی و خوش بینی است. رنگهای مختلف نماد معانی مهم دیگر نیز هستند.

گل داودی قرمز نماد عشق و اشتیاق عمیق است.

گل داودی زرد نماد عشق یا غم غفلت شده است.

گل داودی سفید نماد وفاداری و صداقت است.

گل داودی بنفش نماد آرزوی خوب شدن است

اهمیت فرهنگی گل داودی

از آنجا که گل داودی برای اولین بار در چین کشت شد ، این گل هنوز اهمیت فرهنگی عمیقی دارد ، به ویژه در هنر. گل داودی یکی از چهار جنتلمن است که شامل شکوفه آلو ، ارکیده و بامبو نیز می شود. این چهار گیاه اصلی هستند که در نقاشی های آبرنگ سنتی چینی به تصویر کشیده شده اند و برگرفته از کنفوسیوس هستند.

در ژاپن ، مهر رسمی خانواده امپراتوری یک گل داودی با 16 گلبرگ است و برای اسناد رسمی دولتی استفاده می شود. در ارتش ، نشان عالی گل داودی معتبرترین افتخاری است که می تواند توسط امپراتور اهدا شود.

حقایق گل داودی

گل داودی گل تولد رسمی ماه نوامبر است.

در ایالات متحده ، گل داودی بزرگترین گل تولید شده تجاری است و به عنوان "ملکه گل های پاییز" شناخته می شود.

سر گل داودی در واقع خوشه ای از بسیاری از سرهای کوچک گل است.

گل داودی متعلق به خانواده Asteraceae است که بزرگترین خانواده گیاهان گلدار است و شامل 23000 گونه است.


موارد استفاده از گل داودی

گل داودی از دیرباز به دلیل خواص دارویی خود مورد استفاده قرار گرفته است. نوشیدن چای گل گل داودی و مصرف ویتامین ها یا مکمل های گل داودی می تواند مزایای زیادی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. این مزایا عبارتند از: درمان درد قفسه سینه ، کاهش فشار خون بالا ، درمان دیابت ، کاهش تب ، عامل ضد التهابی و کاهش سردرد.

 علاوه بر دارو ، گل داودی به عنوان یک ماده ضروری در آشپزی چینی استفاده می شود. از برگها به عنوان سبزی در بسیاری از غذاهای سرخ شده ، سوپ ها و سالادها استفاده می شود و گلبرگهای ظریف در چای دم می شوند.

در ایالات متحده ، انواع زرد و نارنجی محبوب ترین گیاهان ملافه ای هستند که در محوطه سازی استفاده می شوند.

گل داودی cinerariaefolium به عنوان یک ماده قوی در حشره کش ها استفاده می شود. ماده فعال موجود در سر گلها پیرتروم نام دارد و یک ترکیب سمی است که باعث فلج حشرات می شود.

نویسنده :مهدی نیک کار هرگونه کپی براداری از این نوشته باذکر منبع: سایت گلفروشی اینترنتی موژان  و نام نویسنده بلامانع میباشد .