127 گیاه بیابانی خیره کننده

127 گیاه بیابانی خیره کننده

گیاهان صحرایی در طراحی خانه و باغ مدرن جایی پیدا کرده اند. گیاهان زیادی در بیابان وجود دارد که می توانند در باغ xeriscape یا حتی در تراریوم شیشه ای زنده بمانند. اصطلاح xeriscape از کلمه یونانی صفر به معنی خشک" گرفته شده است و نوعی محوطه سازی است که با استفاده از گیاهان بومی آب را حفظ می کند. بنابراین ، گیاهان بیابانی برای محوطه سازی محبوب شده اند زیرا مراقبت از آنها به دلیل قابلیت های تحمل به خشکی آسان است.

گیاهان معروف کویری شامل درخت پالو ورد ، آگاو ملکه ویکتوریا ، خشخاش طلایی و علف نخ مکزیکی است. برای کمک به شما در شناسایی بسیاری از گیاهان صحرایی ، ما یک مجموعه خلاصه از 127 مورد از خیره کننده ترین گیاهان صحرایی و ساکولنت ایجاد کردیم.

گیاهان بیابانی را می توان به سه دسته اصلی طبقه بندی کرد: کاکتوس و ساکولنت ، گل وحشی و درختان ، درختچه ها و چمن. برای هر دسته ، ما یک لیست مفید از گیاهان صحرایی را گردآوری کرده ایم که محبوب ترین گیاهان آن دسته را مشخص می کند.


ساکولنت ها

آیا می دانستید که همه کاکتوس ها ساکولنت هستند ، اما همه ساکولنت ها کاکتوس نیستند؟ ساکولنت های بیابانی ، از جمله کاکتوس ها ، بهترین دوستان باغبان مدرن هستند. با توجه به سهولت مراقبت و تنوع گسترده ای در شکل ها ، اندازه ها و رنگ ها ، گزینه هایی برای طراحی خانه و باغ با این گیاهان شیک بی پایان است. از تراریوم گرفته تا باغ شما ، به نظر می رسد تقریباً در هر مکانی می توانید ساکولنت پرورش دهید.

تا زمانی که این گیاهان مقاوم به خشکی را با زهکشی خوب ، خاک شنی و آفتاب مناسب تهیه کنید ، آنها سالها رشد خواهند کرد. از گیاه ارواح محبوب ، تا شگفتی معماری گیاه کراسولا ، انواع زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای کمک به شما در محدود کردن بسیاری از انتخاب های ساکولنت موجود ، ما 10 مورد از محبوب ترین ها را برای خانه و باغ شما انتخاب کرده ایم.

10 محبوب ترین ساکولنت ها

گیاه ارواح


گیاه شبح احتمالاً یکی از محبوب ترین گیاهان آبدار است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. به احتمال زیاد ، شما آن را در باغهای آبدار و تراریومهای داخلی مشاهده کرده اید که در مناظر و دکوراسیون خانه بسیار محبوب شده اند. این گیاه که با نام علمی گراپتوپتالوم پاراگوئه نیز شناخته می شود ، یکی از ساده ترین گیاهان آبدار برای مراقبت است. بسته به میزان نور خورشید دریافتی ، این گیاهان می توانند رنگهای مختلفی از آبی تا خاکستری تا زرد مایل به صورتی به خود بگیرند. هنگامی که گل رزهای جدیدی در نوک ساقه های آن ایجاد می شود ، برگ های قدیمی آن می ریزند. در فصل بهار ، می توانید شاهد گیاه روح باشید که گلهای زرد روشن تولید می کند.

2. کارخانه مداد

این ساکولنت ها که در بین منظره پردازان مدرن محبوب هستند ، به طور گسترده ای در محوطه سازی مقاوم در برابر خشکسالی یا خشك زدایی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین به عنوان ایفوربیا  تیروکالی شناخته می شود ، چوب های شبیه مداد سبز این گیاه هنگامی که گیاه تحت استرس قرار می گیرد مرجانی روشن می شود. تنش شاداب می تواند به شکل عوامل زیادی از جمله آب کم گیاه ، سردی زیاد یا کاشت در خاک فقیر از نظر مواد مغذی ایجاد شود. باغداران معمولاً این ساکولنت و همچنین چند نوع ساکولنت دیگر را عمداً از مواد مغذی یا آب محروم می کنند تا گیاه را تشویق به نمایش رنگهای روشن و درخشان خود کنند.

دم بورو


ساکولنت دم مال بورو که به عنوان گیاه خانگی محبوب است ، دارای ساقه های بلندی است که با برگ های اشکی شکل بافت شده است. آنها برای کاشت در سبدهای آویزان که به ساقه های بلند اجازه می دهد به زمین بپیوندند ، محبوب هستند. رنگ ها از سبز تا آبی-سبز متغیر است ، با رنگ خاکستری که به رنگ ها لحن خاموش می دهد. دم مال بورو خود را دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید ، زیرا برگ ها می سوزند. آفتاب جزئی یا سایه روشن بیشتر مناسب است.

کارخانه پارو زدن


نام مستعار خنده دار گیاه پارو که به پنکیک قرمز نیز معروف است ، از برگهای بزرگ و قرمز روشن آن به شکل دیسک گرفته شده است. آنها یک افزودنی چشمگیر برای هر باغ xeriscape ایجاد می کنند و در مناطق مقاوم 9 تا 11 رشد می کنند. هنگامی که بالغ می شوند ، گیاه پارو یک ساقه گلدار واحد را از مرکز خود تشکیل می دهد. مانند بسیاری از ساکولنت های دیگر ، گیاه پارو یک گیاه تک کارپی است ، به این معنی که این گیاه هنگامی که به انتهای چرخه حیات خود می رسد ، یک گل جوانه می زند. با این حال ، یک خبر خوب وجود دارد - برای حفظ گیاه دست و پا زدن خود ، به سادگی ساقه را برداشته و دوباره بکارید.

سنگ زنده


سنگهای زنده ، معروف به لیتوپس ، نمونه اولیه تکامل در بهترین حالت خود هستند. این ساکولنت ها تکامل یافته اند تا به طور یکپارچه با محیط اطراف خود ترکیب شوند و از خود در برابر شکارچیان محافظت کنند. در نگاه اول ، آنها درست مانند سنگ های کوچک یا سنگریزه به نظر می رسند. با این حال ، با بررسی دقیق تر ، این سنگها در واقع گیاهان زنده هستند.

این گیاهان از جنوب آفریقا ، جایی که کمتر از 2 اینچ آب باران در سال دریافت می کنند ، به خوبی با آب و هوای خشک سازگار هستند. شرایط شدید آب و هوایی باعث می شود که تشکیل گیاه به دو برگ بریده شود ، که در پایه آن در جایی که ریشه آنها را به هم می چسباند به هم چسبیده اند. این تشکیل از نیاز گیاه به کمترین سطح در معرض آفتاب داغ ایجاد شده است. برگهای ضخیم به شکل سنگ نیز به گیاه اجازه می دهد تا آنجا که ممکن است آب ذخیره کند. این محصول مستقیماً تکامل است ، این گیاه واقعاً جذابی است که در مجموعه آبدار شما وجود دارد!

ملکه-ویکتوریا-آگاو

نوارهای مرمر مانند روی گلبرگهای این آگاوو آن را در بین منظره پردازان مدرن محبوب کرده است. این آگاو که از نظر علمی به عنوان آگاو ویکتوریا  شناخته می شود ، بومی صحرای چیوهواوان مکزیک است. بسیار مقاوم در برابر خشکسالی است و در منطقه 7 مقاوم رشد می کند. شکل آن شبیه به یک رزت بزرگ است و ظاهری متمایز دارد که شبیه یک کنگر فرنگی است. آرایش کروی برگها به آن اجازه می دهد تا آب را به سمت پایه ریشه خود قیف کند. در طبیعت ، آگاو ملکه ویکتوریا می تواند تا 15 سال زندگی کند.

کاکتوس گورخر

این گیاه فوق العاده کند رشد اغلب با آلوئه مقایسه می شود. خطوط سفید متضاد آن در برابر برگهای سبز تیره آن را به یک گیاه خانگی محبوب و روشی شیک برای تزئین خانه یا حتی میز اداری تبدیل کرده است. نگهداری آن آسان است ، اما آن را از نور مستقیم خورشید یا سایه عمیق دور نگه دارید. فقط ماهی یکبار نیاز به آبیاری دارد و اگر خوش شانس باشید ، در صورت داشتن شرایط مناسب زندگی در طول سال ، کاکتوس گورخر در تابستان گل می دهد.

بشکه طلایی

بشکه طلایی

نام کاکتوس بشکه طلایی به دلیل شکل بزرگ و پیازی آن است. این کاکتوس که با خارهای زرد طلایی مزین شده است ، یک مرکز قابل توجه در هر منظره بیابانی - چه در طبیعت و چه در باغ شما - می سازد! بالای کاکتوس بشکه جایی است که گلهای قابل توجه آن شکوفا می شود. هنگامی که گرده افشانی می شود ، بسته می شود و دانه ها شروع به تبدیل شدن به میوه می کنند که تا بیرون کشیدن در بالای کاکتوس می نشیند. کاکتوس بشکه طلایی به دلیل رشد کند شناخته شده است و می تواند برای مدت طولانی زنده بماند.

اسم حیوان دست اموز کاکتوس

اسم حیوان دست اموز-کاکتوس

باور کنید یا نه ، کاکتوس اسم حیوان دست آموز در واقع نوعی کاکتوس گلابی خاردار است. در نگاه اول ، ممکن است به نظر برسد که این کاکتوس هیچ گونه خار ندارد. با این حال ، اگر از نزدیک نگاه کنید ، نقاط فازی که این کاکتوس را آراسته اند در واقع خوشه های کوچکی از خارهای کوچک هستند. این نوع خارهای کاکتوس گلوکید نامیده می شوند و اگر در لباس یا پوست خود گیر کنید ، حذف آنها تقریبا غیرممکن است. کاکتوس های اسم حیوان دست اموز در دو نوع زرد و سفید در دسترس هستند.

روباه دم آگاو

روباه-دم-آگاو

این آگاو که به عنوان Agave attenuata نیز شناخته می شود ، معمولاً در باغ های بیابانی یافت می شود و در بین گردشگران منظره یک انتخاب محبوب است. آگاو دم روباه دارای نیزه ای خمیده مرکزی است که از آن برگ های سبز بزرگ بیرون آمده و به عقب خم می شوند و در نتیجه شکلی شبیه به یک گل سبز بزرگ ایجاد می شود. برگهای آن صاف و قابل انعطاف است و بر خلاف سایر عموزاده های آگاو ، برگهای آن کاملاً بدون ستون فقرات است - و این باعث می شود انتخابی مطمئن برای کاشت در باغ ها باشد.

گلهای وحشی

گلهای صحرایی بیابانی طراوت و طراوت رنگ را در چشم انداز خشک بیابانی ارائه می دهند. اگرچه آنها برای زنده ماندن در چنین آب و هوای سخت سازگار شده اند ، اما دوره های شکوفایی آنها بسیار حساس است و به عوامل مختلفی از جمله بارندگی در زمستان ، دمای متوسط ​​، باد و ارتفاع بستگی دارد.

 گیاه شناسان از گلهای وحشی به عنوان "زودگذر" یاد می کنند ، به این معنی که چرخه زندگی آنها بسیار کوتاه است و فقط در شرایط مناسب رشد خواهند کرد. هنگامی که گلها شکوفا می شوند ، دانه های خود را به سرعت پهن می کنند و دریایی از شکوفه های رنگارنگ برای مدت کوتاهی قبل از مرگ گیاهان رشد می کند. به طور کلی ، گلهای وحشی در اوایل بهار از فوریه تا مارس شروع به گلدهی می کنند.

اگرچه بیشتر گلهای وحشی بیابانی فقط در زیستگاه طبیعی آنها یافت می شود ، اما هنوز گونه های زیادی وجود دارد که می توانند برای باغ خانگی مناسب باشند. گلهای وحشی محبوب باغ شامل خشخاش کالیفرنیا ، مریم بیابانی و شراب است.

5 محبوب ترین گل وحشی صحرا:

خشخاش کالیفرنیا

این خشخاش به عنوان گل رسمی ایالت کالیفرنیا ، به خاطر رنگ نارنجی روشنش مشهور است. بومی منطقه غربی ایالات متحده است ، از ساحل اورگان تا باجا کالیفرنیا. خشخاش کالیفرنیا به دلیل محبوبیت آن و رشد آسان آن ، در اکثر ایالت ها در باغ ها ، کنار جاده ها و حتی قسمت های خالی یافت می شود. گلبرگهای این دیکوت در روز باز می شوند و شب بسته می شوند. تمام تابستان در کالیفرنیا و در آب و هوای ساحلی سردتر شکوفا می شود. در مناطق گرم تابستان ، گلها پس از شکوفه در اوایل بهار می میرند و گیاه تا پایان تابستان در خواب باقی می ماند.


مانند خشخاش ، این گل وحشی مقاوم به خشکی صبح باز می شود و عصر بسته می شود و یک گیاه چند ساله است که دارای گلهای فنجانی شکل است که رنگ آنها از صورتی روشن تا سرخابی عمیق است. این گل وحشی از مارس تا ژوئن شکوفا می شود و در خاک شنی یا سنگی که دارای زهکشی خوب است رشد می کند. در خارج از طبیعت ، از آن به عنوان گیاه ملافه یا سبدهای آویزان استفاده می شود که در آن ساقه های بلند آن می تواند از کنار آن عبور کند. یک حقیقت جالب در مورد این گیاه این است که می توان از آن به عنوان داروی مسکن طبیعی استفاده کرد.

گل همیشه بهار صحرایی


نام گل همیشه بهار از ارتباط اولیه آن با مریم مقدس گرفته شده است ، زمانی که این گل طلایی به عنوان طلای مریم" در نظر گرفته شد. گل همیشه بهار صحرایی بومی مناطق بیابانی جنوب غربی ایالات متحده است. زمان شکوفایی طولانی آن از مارس تا نوامبر اتفاق می افتد و اغلب می توان آن را در کنار جاده ها مشاهده کرد و چشم انداز را در یک پتوی زرد ضخیم پوشانده است. مشاهده جوانه های گلدار مهر و موم شده در یک توپ سخت معمول است. این نتیجه رابطه همزیستی بین گل همیشه بهار بیابانی و لاروهای پروانه گل همیشه بهار صحرایی است که گل را به شکل پیله می پوشاند.

حکیم صحرا

بیابان حکیم

مریم بیابانی یکی از زیباترین گلهای وحشی صحرایی است. این گلهای وحشی با گلهای آبی و بنفش پررنگ و شاخ و برگهای خاکستری یخ زده ، واقعاً در هر منظره بیابانی خودنمایی می کنند. مریم گلی صحرا می تواند در حرارت زیاد و خاک فقیر از نظر مواد مغذی رشد کند و به آبیاری کمی احتیاج دارد. به دلیل این عوامل ، مریم صحرایی در بیشتر محیط های باغ مناسب خاک حاصلخیز نیست. با این حال ، این یک افزودنی عالی برای یک چشم انداز خشکی یا باغ بیابانی مقاوم به خشکی است ، زیرا برای جذب پرندگان و پروانه ها عالی است.

سفید کاغذی

گل سفید کاغذی به دلیل گلبرگهای ظریف گل آن نامگذاری شده است که پس از مرگ گل خشک می شود. این گل متعلق به خانواده دیزی است ، تقریباً در تمام طول سال از بهار تا پاییز شکوفا می شود و در مناطق مقاوم 8-11 رشد می کند. گلهای زرد روشن آن دارای پنج گلبرگ است و ساقه های آن می توانند تا 12 اینچ رشد کنند. سفیدترین گل کاغذی بومی جنوب غربی ایالات متحده است و در جنوب کالیفرنیا ، نوادا ، یوتا و نیومکزیکو تا شمال مکزیک یافت می شود.

درختان ، درختچه ها و چمن ها

فراتر از کاکتوس ها ، ساکولنت ها و گل های وحشی ، بقیه چشم اندازهای بیابانی دارای درختان ، درختچه ها و علف ها است. این زیر گروه از گیاهان صحرایی مانند کاکتوس ها و ساکولنت ها به مراقبت زیادی احتیاج ندارند و تمایل به رشد آهسته دارند. بسیاری از این گیاهان از درخت سبز پالو ورد گرفته تا بوته گلدار اوکوتیلو گزینه های محبوب برای مناظر باغ بیابانی هستند.

درختان نقش بسیار مهمی در بیابان ایفا می کنند ، زیرا یکی از بلندترین گونه های گیاهی هستند و سایه و حفاظت لازم را برای سایر گیاهان صحرایی ایجاد می کنند. شگفت انگیز است که ببینیم چگونه درختان بزرگی برای زنده ماندن در بیابان تکامل یافته اند ، با برخی از گونه ها که می توانند بیش از 100 سال زندگی کنند! بوته ها و علف ها برای مقاومت در برابر بادهای شدید خشک صحرا مناسب هستند ، با برخی از درختچه ها که می توانند به اندازه درختان رشد کنند. در اینجا ما 5 مورد از محبوب ترین درختان بیابانی ، درختچه ها و علف ها را ذکر کرده ایم.

5 درخت ، درختچه و چمن محبوب ترین

پالو ورد


این درخت بیابانی محبوب به دلیل داشتن تنه سبز چشمگیر و گلهای زرد روشن مشهور است. تنه سبز به دلیل وجود کلروفیل است. از آنجا که مقدار زیادی کلروفیل در تنه وجود دارد ، بیشتر فتوسنتز درخت در آنجا اتفاق می افتد. دو نوع رایج از درختان پالو ورد وجود دارد ، آبی پالو ورد ، که دارای تنه آبی-سبز است و کوهپایه ای پالو ورد ، که دارای تنه زرد-سبز است.

پالو ورد گیاه پرستار کاکتوس ساگوارو است ، زیرا این دو گونه اغلب در مناطق یکسان زندگی می کنند. در بیابان وحشی ، درخت نقش مهمی در تولید مثل حیات گیاهی جدید ایفا می کند زیرا سایه و محافظت لازم را برای رشد کاکتوس های ساگوارو و دیگر گیاهان بیابانی آسیب پذیر ایجاد می کند. در محیط باغ ، باشکوه Palo Verde یک نقطه کانونی قابل توجه را ایجاد می کند و در بین منظره پردازان xeriscape یک انتخاب محبوب است.


درخت جاشوا بزرگترین گونه یوکا است و از نظر علمی به نام Yucca brevifolia شناخته می شود. این درخت آنقدر کمیاب است که فقط در صحرای موهاو رشد می کند. یکی از دلایل کمیابی آن این است که برای زنده ماندن به طور کامل به پروانه ماده پروونوبا متکی است. در حقیقت ، این رابطه همزیستی باعث شده است که پروانه اندامهای تخصصی تکامل یافته و به جمع آوری و توزیع گرده درخت جاشوا هنگام حرکت از درخت به درخت دیگر کمک کند. پروانه ماده تخم های خود را در گلهای درخت جاشوا می گذارد ، جایی که لاروهای تخم ریزی برای زنده ماندن دانه ها را می خورند.

این درخت جذاب بسیار کند رشد می کند و فقط حدود 2-3 اینچ در سال رشد می کند. بالغ شدن درخت جاشوا تا 60 سال طول می کشد و تا 150 سال عمر می کند.

درخت آلوئه


درخت آلوئه بومی آفریقا است ، جایی که بزرگترین گونه آلوئه در قاره است. برگهای سبز تیره آن رزتهای متراکم تشکیل می دهد ، با نوکهایی که منحنی بوده و با دندانهای تیز پوشانده شده است. این درخت که با نام آلوئه باربره نیز شناخته می شود ، در ماه های ژوئن و ژوئیه شکوفا می شود و گلهای صورتی دارد. برخلاف بسیاری از درختان معمولی کویری ، درخت آلوئه سریع رشد می کند. وقتی درخت آلوئه در باغ کاشته می شود ، باید فضای کافی داشته باشد و دور از ساختمانهای مجاور کاشته شود.

اوکوتیلو


اوکوتیلو یک درختچه بیابانی معمولی است که از ساقه خاردار و پوشیده از برگ ، گلهای لوله ای قرمز رنگ قابل توجهی دارد. ساقه دندانه دار آن باعث می شود که این درختچه به عنوان حصارکشی در باغ محبوبیت زیادی داشته باشد. این درختچه بومی صحرای سونوران است که مناطق سنگی را ترجیح می دهد. زمان شکوفایی آن از مارس تا ژوئن رخ می دهد. اوکوتیلو که به چوب شمع نیز معروف است ، می تواند 60 سال عمر طولانی داشته باشد ، طبق مطالعات انجام شده برخی از آنها می توانند بیش از 100 سال عمر کنند.

چمن موضوع مکزیکی


این گیاه چند ساله برگهای نخ مانند دارد که در انتهای آن پر می شود. برگها از پایه میانی جوانه می زنند که از آن به سمت بیرون و پایین سرازیر می شوند. چمن نخ مکزیکی نه تنها به دلیل تحمل به خشکی ، بلکه به دلیل تمایل به طور طبیعی عاری از آفات ، در بین منظره پردازان محبوب است. می توان از آن به عنوان حاشیه یا پوشش زمین استفاده کرد ، و اگرچه مجدداً کاشته می شود ، تهاجمی نیست و به باغ حمله نمی کند.

چمن نخ مکزیکی در بهار برگهای جدیدی جوانه می زند. در تابستان ، اگر آب زیاد محروم شود ، چمن ممکن است وارد مرحله خفته شود و با سرد شدن دما رشد خود را ادامه دهد.

مجموعه ای از 127 گیاه صحرایی و ساکولنت

با وجود گیاهان بیابانی زیادی که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید ، تشخیص اینکه کدام ها برای خانه و باغ شما مناسب هستند دشوار است. برای نشان دادن بسیاری از گیاهان صحرایی موجود ، ما مجموعه ای شامل 127 مورد از محبوب ترین گیاهان صحرایی را ایجاد کرده ایم. بنابراین دفعه بعد که آن کاکتوس آبدار یا منحصر به فرد را می بینید ، مطمئناً می توانید آن را شناسایی کنید.

نویسنده :مهدی نیک کار هرگونه کپی براداری از این نوشته باذکر منبع: سایت گلفروشی اینترنتی موژان  و نام نویسنده بلامانع میباشد .