24 بهترین و بدترین گیاه برای آلرژی

24 بهترین و بدترین گیاه برای آلرژی

 

 

با نزدیک شدن بهار و شروع به شکوفه شدن گلها و گیاهان ، گرده هوا را پر می کند. به گفته توماس اوگرن ، باغبانی که مقیاس آلرژی گیاه اوگرن (OPALS) را اختراع کرد ، گرده شایع ترین حساسیت زایی است که ما در معرض آن هستیم. این نیز چیزی است که ما می توانیم با تنظیم چشم اندازهایمان به منظور کاهش گیاهانی که باعث ایجاد حساسیت می شوند ، کنترل کنیم.

سه نوع رایج از سیستم های گلدهی وجود دارد که هنگام انتخاب گیاهان باید از آنها آگاه باشیم: گیاهان با گل کامل ، گیاهان تک رنگ و گیاهان دیوئوس.

گیاهان گلدار کامل: در گیاهان گلدار کامل ، قسمتهای نر و ماده در یک گل قرار دارند. از آنجا که فرآیند گرده افشانی نسبتاً محدود است ، این نوع گیاهان اغلب حساسیت بالایی ندارند.

گیاهان یکپارچه: در گیاهان یکپارچه ، گلهای نر و ماده روی یک گیاه رشد می کنند. گیاهان یکپارچه که در معرض گرده افشانی باد هستند به احتمال زیاد باعث ایجاد حساسیت می شوند.

گیاهان گران قیمت: این گیاهان دارای جنس جداگانه هستند. برخی از آنها مرد هستند و برخی دیگر زن. درختان نر گرده تولید می کنند و اغلب حساسیت زا هستند ، در حالی که گیاهان ماده میوه یا دانه تولید می کنند و حساسیت زا نیستند.

اگر به کاشتن گیاه دوقلو علاقه دارید و مستعد آلرژی هستید ، مطمئن شوید که ماده است. هنگام تعیین جنسیت گیاه ، اصلی ترین چیزی که باید به دنبال آن باشید گرده است. اگر گیاهی گرده دارد نر است (یا در مورد گیاهان تک رنگ و کامل گل نر است). اگر یک گیاه دانه یا میوه داشته باشد ، لزوماً ماده نیست ، همچنین می تواند یک گیاه جنسیتی مختلط باشد.

برای کمک به شما در تعیین عامل ایجاد کننده آلرژی ، ما تصویری از بیشترین و کم حساسیت ترین گیاهان را بر اساس مقیاس شاخص حساسیت OPALS تهیه کردیم. مقیاس شاخص آلرژی OPALS گیاهان را از 1 تا 10 رتبه بندی می کند. گیاهان دارای رتبه 1 یا 2 پتانسیل بسیار کمی برای ایجاد حساسیت دارند ، در حالی که گیاهان دارای رتبه 9 یا 10 بیشترین حساسیت را دارند و اغلب می توانند باعث ایجاد تب یونجه و آسم شوند.

OPALS هنگام رتبه بندی میزان حساسیت گیاه ، عوامل مختلفی را در نظر می گیرد: میزان گرده تولید شده ، قدرت گرده ، میزان شکوفه گیاه در سال ، اندازه دانه های گرده ، گرانش دانه های گرده ، چسبندگی و خشکی دانه های گرده ، نوع سیستم گلدهی ، تأثیر شیره و بوی گل ، از جمله موارد دیگر. تصویر زیر اوج زمان گرده را برای گیاهان آلرژی زا نشان می دهد ، بنابراین می دانید چه زمانی این جنس یا گونه ها به احتمال زیاد باعث ایجاد حساسیت شما می شوند.

در بهار امسال ، خواه می خواهید بفهمید که چه چیزی باعث ایجاد حساسیت شما می شود ، آیا به دنبال گیاهان آپارتمانی جدید هستید یا باغ خود را کاشتید ، این تصویر بصری به شما کمک می کند تا گیاه مناسب آلرژی را انتخاب کنید.


اگر نگران وارد آوردن گرده به خانه خود هستید ، ساکولنت ها اغلب یک انتخاب عالی غیر حساسیت زا هستند. اگرچه رتبه OPALS برحسب جنس و گونه متفاوت است ، کاکتوس ها با رتبه 1 ایمن در نظر گرفته می شوند. ارکیده ها ، همچنین رتبه 1 ، یک انتخاب عالی برای نگهداری کم هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد OPALS و محوطه سازی باغ خود برای کاهش آلرژی ، باغ مبارزه با آلرژی را بررسی کنید

نویسنده :مهدی نیک کار هرگونه کپی براداری از این نوشته باذکر منبع: سایت گلفروشی اینترنتی موژان  و نام نویسنده بلامانع میباشد .