آیا می دانید چه زمانی باید در بیرون کاشته شود؟

آیا می دانید چه زمانی باید در بیرون کاشته شود؟

همانطور که بسیاری از باغبان ها می دانند، یک قانون کلی وجود دارد که توصیه می کند چه زمانی کاشت گل و سبزیجات خوب است: باید کاشت را تا بعد از روز مادر(منظور فصل زمستان ) متوقف کنید. بسیاری از مردم با شنیدن این توصیه‌ها از والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که احتمالاً آنها را از زبان خود شنیده‌اند، بزرگ شده‌اند. این دستورالعمل یادآور مهمی است که اوایل بهار بهترین زمان برای شروع کاشت بیشتر چیزها نیست، اما آیا این یک قانون سخت و سریع است که همه باید از آن پیروی کنند؟ به این نکته توجه کنید که دستورالعمل روز مادر چقدر حقیقت دارد و چگونه می توانید بدانید که چه زمانی باید کاشت را شروع کنید .

قانون زمان کاشت : آیا حقیقتی در آن وجود دارد؟

وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد زمان کاشت گل، سبزیجات، درختچه یا هر چیز دیگری می رسد، آنچه مهم است آخرین تاریخ یخبندان منطقه خاص شما است. این به این دلیل است که بسته به سختی گیاه، باغبانی زمانی که دمای هوا در طول شب به 20 درجه می‌رسد می‌تواند به معنای از کار افتادن باغ شما باشد. بنابراین، چگونه قانون روز مادر در آن جا می شود؟ خوب، در بسیاری از مناطق آب و هوایی، روز مادر به معنای اواخر بهار است، یا زمانی که یخبندان های شبانه و صبحگاهی تقریباً (اگر نه به طور کامل) برای سال تمام شده اند. با این حال، این قانون آب و هوای گرم تر یا گیاهان سخت تر را در نظر نمی گیرد، که هر دو می توانند قوانین کاشت متفاوتی داشته باشند. در مورد قانون روز مادر حقیقتی وجود دارد، اما بهتر است آن را همان طور که هست در نظر بگیرید: یک دستورالعمل کلی.

 

پیدا کردن آخرین تاریخ یخبندان

بنابراین چگونه می دانید دقیقا چه زمانی باید کاشت گل و سبزیجات را شروع کنید؟ بهترین راه برای انجام موفقیت آمیز این کار این است که با انجام کمی تحقیق آنلاین، آخرین تاریخ یخبندان منطقه خود را پیدا کنید. وب سایت مرکز ملی آب و هوا دارای اطلاعات سرمازدگی برای همه ایالت ها است، بنابراین نقطه شروع خوبی است. سپس، شما باید گیاهان دقیقی را که می خواهید در باغ خود قرار دهید، تحقیق کنید. بر اساس اطلاعات یخبندان که پیدا کردید، زمان کاشت هر کدام را تعیین کنید.

زمان کاشت گل

به طور کلی، گیاهان یکساله، چند ساله و پیاز همه سطوح مختلف سختی دارند. به عبارت دیگر، برخی در هوای سرد و سایر شرایط سخت رشد می کنند، در حالی که برخی دیگر فقط به مقدار مناسبی از آفتاب و گرما نیاز دارند. سخت ترین گل ها را می توان به محض اینکه خاک باغچه کار کرد، کاشت، حتی اگر چند هفته قبل از آخرین یخبندان فصل باشد. برای گل های نیمه سخت، تا چند هفته قبل از یخبندان نهایی نگه دارید، و برای گل های لطیف، زمانی که احتمال یخبندان برای بقیه فصل وجود ندارد، بکارید.

زمان کاشت سبزیجات

مانند گل ها، سبزیجات دارای سطوح سختی متفاوتی هستند و در شرایط مختلف رشد می کنند. سبزیجات مقاوم به سرما از جمله اسفناج و پیاز را می توان در شرایط سرد اوایل بهار کشت کرد، در حالی که سایر سبزیجات مانند چغندر، هویج و سیب زمینی را باید کمی دیرتر کاشت. قبل از کاشت سبزیجات در هوای گرم مانند کدو حلوایی، گوجه فرنگی، بادمجان و ریحان، صبر کنید تا دمای انجماد کاملاً تمام شود.

 

نکته سریع: اگر از بذر شروع می‌کنید، بسته‌های بذر هم برای گل‌ها و هم سبزیجات دستورالعمل‌هایی دارند که بر اساس آب و هوای منطقه و تاریخ یخبندان به شما می‌گویند که چه زمانی آنها را بکارید. اگر با نهال شروع می کنید یا در حال پیوند گیاهان هستید، ابتدا آنها را به صورت آنلاین جستجو کنید.

اگر سرما برگشت چه کنیم

اگر محصولات لطیف یا در هوای گرم را کمی زود کاشتید، یا جبهه های سرد غیرمنتظره ای دارید که باعث یخ زدگی می شود، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای محافظت از باغ خود انجام دهید. اگر منتظر یخبندان یک شبه هستید، باغ خود را با یک ملحفه یا پتوی سبک و سپس یک لایه پلاستیک بپوشانید تا باغ را با هوای گرم عایق کنید. اول صبح، به محض اینکه دما به حالت عادی برگشت، پوشش ها را بردارید.