با باغبانی کانتینر ، فضاهای کوچک را تسخیر کنید

با باغبانی کانتینر ، فضاهای کوچک را تسخیر کنید

 

باغبانی کانتینر یک گزینه محبوب برای ساکنان آپارتمان با فضای محدود برای کاشت است. چه در بالکن ، پاسیو یا حتی درب منزل ، در اینجا نکاتی برای شروع باغ کانتینر بهاری خود آورده شده است ، نهفضای خود را ارزیابی کنید

به این فکر کنید که چگونه یک باغ کانتینر ممکن است در فضای شما جای بگیرد. یک گلدان گلدان می تواند انواع گیاهان را میزبانی کرده و پاسیو را زیبا کند. جعبه های گل را می توان به نرده ها متصل کرد و سبدهای آویز را از سقف آویزان کرد.


یک روش محبوب برای پرورش تعداد زیادی گیاه در یک فضای بسیار کم ، احداث یک باغ عمودی است. نسخه هایی را می توان از برخی مواد غیر منتظره مانند پالت چوب یا سازمان دهنده کفش تهیه کرد. برای ظاهری تصفیه شده ، سازه های باغبانی عمودی با چند جیب خاک را برای نگهداری گیاهان خریداری کنید. بعضی از مدل ها حتی دارای ویژگی آب نیز هستند! ظروف خود را انتخاب کنید


ظروف باید زیبا و کاربردی باشند. با انتخاب بزرگترین گلدانهایی که می توانید در فضا قرار دهید ، شروع کنید. هرچه خاک آنها بیشتر باشد گزینه های گیاهی بیشتری خواهید داشت. در مرحله بعد ، به دنبال ویژگی هایی باشید که به رطوبت کمک می کند ، مانند محفظه های خود آبیاری. در آخر ، ظروفی را انتخاب کنید که در برابر شرایط آب و هوایی منطقه شما مقاومت کند. اگر می خواهید گلدان ها را در هنگام پایین آمدن درجه حرارت تا یخ زدگی بیرون بگذارید ، ظروفی را بخرید که دارای سرامیک لعاب دار یا پلاستیک ضد آب باشد.

گیاهان خود را انتخاب کنید اکنون زمان آن است که در مورد آنچه دوست دارید رشد کنید ، خواب ببینید. باغ گیاهانی درست بیرون آشپزخانه؟ گل های خیره کننده برای زیبایی بخشیدن به منطقه سرگرم کننده؟ یک باغ خوراکی برای تغذیه خانواده شما؟ همه این موارد در باغهای کانتینری امکان پذیر است ، به شرط آنکه بدنبال گیاهان مناسب بگردید.


برای تعیین موفقیت گیاه در یک ظرف ، برچسب ها و بسته های دانه را بخوانید. بسیاری حتی به عنوان گیاهان کانتینر دار برچسب گذاری می شوند. اصطلاحات دیگر برای جستجو عبارتند از: "کوتوله ، مینیاتور و پاسیو در نام گیاهان. اطمینان حاصل کنید که گیاهانی را انتخاب می کنید که در فضای کوچک و آب و هوای کوچک شما رشد می کنند. اگر آفتاب گرم در تمام طول روز قابل تحمل نیست ، سبزیجات یا گیاهان مقاوم به خشکی را انتخاب کنید. اگر در بیشتر روز آفتاب انسداد ندارد ، گیاهانی با برگ های بزرگ و سایه دوست انتخاب کنید.


اگر فرد بالغی هستید و می خواهید انگشت شست خود را قبل از تعهد به پاسیوی کاملاً فضای باز و پر از گیاه امتحان کنید ، خط تولید کلیک و رشد را بررسی کنید. خاک مناسب را انتخاب کنید خاک باغ به طور کلی برای ظروف بسیار سنگین است. بسیاری از مراکز باغ کیسه های خاک مخصوص گیاهان کانتینر دار را می فروشند. این اغلب یک کمپوست با کیفیت خوب با افزودن پیت ماس ​​و پرلیت برای هوادهی و خاصیت احتباس آب است. به دنبال خاک ظرفی باشید که سبک و کرکی باشد. نگهداری ظروف زیبا



گیاهان ظرف را مرتب آبیاری کنید اما مطمئن باشید که در آنها آب ایستاده ای که باعث ریشه ریشه شود باقی نمی ماند. زهکشی مناسب برای موفقیت گیاهان ضروری است.




ظروف نسبت به تختخواب باغ حجم و مواد مغذی بسیار کمتری دارند ، بنابراین کود در هر فصل چند بار مورد نیاز خواهد بود. کود ارگانیک ساخته شده برای انواع گیاهانی که می روید را انتخاب کنید.

 یک نظر نهایی در مورد ساخت باغ مناسب کانتینر: استفاده از بیش از یک گیاه در هر ظرف و افزودن عناصر هنری به طرح. این یک لمس شخصی ایجاد می کند و از نظر زیبایی شناسی صفحه نمایش را ایجاد می کند.


نویسنده :مهدی نیک کار هرگونه کپی براداری از این نوشته باذکر منبع: سایت گلفروشی اینترنتی موژان  و نام نویسنده بلامانع میباشد .