باغ خود را با این نکات از خانه ها و باغ های بهتر برنامه ریزی کنید

باغ خود را با این نکات از خانه ها و باغ های بهتر برنامه ریزی کنید

 

بهار زمان صنوبر سازی حیاط خانه شما و شروع کاشت های جدید در باغ است. در اینجا دو برنامه عالی برای حیاط شما امسال آورده شده است. همانطور که نشان داده شده از کل طرح استفاده کنید یا در این فصل حتی برای کمی رنگ آمیزی از بخش مورد علاقه خود استفاده کنید.

طرح باغ سرزمین جنگلی

این مجموعه از گیاهان برای زیر درختان و سایر نقاط سایه دار در محوطه سازی شما مناسب است.


عکس

 طرح باغ آفتابی کم آب

روی این باغ بدون سر و صدا حساب کنید تا در
جادوهای خشک تابستان زیبا به نظر برسید.

عکس

قبل از شروع تختخواب باغ خود آماده سازی کلید ایجاد باغی است که یک عمر زیبایی به شما ارائه می دهد. قبل از رفتن به مهد کودک ، تمام مواد طرح باغ را مرور کنید. س خودت الات زیر را از خود بپرسید: آیا من مکان مناسبی برای این طرح دارم؟ نمودار طرح ابعاد طرح را نشان می دهد. به طور کلی ، می توانید با افزودن یا از بین بردن گیاهان ، اندازه باغ را بزرگ یا کم کنید ، اگرچه اگر اندازه را به طور چشمگیری تغییر دهید ، شخصیت باغ ممکن است تغییر کند. آیا شرایط مناسب رشد را دارم؟ لیست گیاهان را بررسی کنید تا ببینید آیا این برنامه در آفتاب ، سایه بخشی یا سایه کامل بهترین عملکرد را دارد. اطمینان حاصل کنید که گیاهان متناسب با منطقه شما هستند. نکته: وقتی گیاه فوق ذکر شده منطقه می گوید ، این گیاه چند ساله است و سال به سال رشد می کند. آیا لازم است خاک خود را اصلاح کنم؟ بیشتر گیاهان در خاکی مرطوب اما زهکشی خوب رشد می کنند. اگر خاکی با ماسه یا خاک رس زیاد دارید ، آن را با مواد آلی زیادی مانند کمپوست اصلاح کنید. آیا حاصلخیزی خاک من اشکالی ندارد؟ اگر مطمئن نیستید ، در مورد آزمایش در دفتر خدمات ترویجی شهرستان خود پرس و جوا کنید. در صورت نیاز به اصلاح خاک (میزان اسیدی یا قلیایی بودن خاک) یا حاصلخیزی ، توصیه هایی را که با نتایج آزمایش شما ارائه می شود دنبال کنید.

تختخواب را ایجاد کنید برای قرار دادن تختخواب خود ، از یک شلنگ باغچه برای مشخص کردن طرح کلی استفاده کنید (نکته: برای علامت گذاری موقتی آرد را در امتداد شلنگ بپاشید). با استفاده از یک بیل تیز ، در امتداد خط مشخص شده حفاری کنید تا لبه تخت خود را تنظیم کنید. اگر در حال حاضر این لکه توسط چمن پوشانده شده است ، با استفاده از یک بیل لبه مستقیم یا برش جوش ، جوش را حذف کنید. برای سهولت این کار ، محل را کاملاً مرطوب کنید ، سپس با بیل چمن را به صورت نوارهایی که عرض بیل و طول آنها تقریباً 3 فوت است برش دهید. (لبه بیل خود را مرتباً با یک تیز تیز کنید.) از بیل استفاده کنید تا نوارهای چمن را بلند کرده و دوباره بچرخانید. پس از حذف جوش ، خاک زیرین را با بیل یا پنجه برقی شل کنید. صرف نظر از نحوه آماده سازی بستر خود ، از این فرصت برای مخلوط کردن مواد آلی (مانند کمپوست ، پیت ماس ​​یا کود پوسیده) استفاده کنید و خاک را با عمق حداقل 6 اینچ شل کنید. کود را مخلوط نکنید ، مگر اینکه آزمایش خاک شما نیاز نشان دهد. به طور کلی ، مقادیر بیش از حد کود بیش از سود مفید ضرر خواهد داشت.

بعد از آماده شدن تختخوابتان ، آن را کاملاً آبیاری کنید و یک هفته صبر کنید. این امر باعث جوانه زدن بذرهای علف های هرز می شود. این نهال ها را بکشید یا آنها را دوباره در خاک حفر کنید. یا آنها را با علف کش اسپری کنید. دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید ، از جمله زمان صبر بعد از استفاده قبل از کاشت. کاشتن اگر همه گیاهان خود را در دست دارید ، آنها را در گلدان های خود نگه دارید و آنها را روی بستر کاشت قرار دهید. با این کار پیش نمایشی از شکل تختخواب به شما ارائه می شود و به شما امکان می دهد قبل از حفر سوراخ ها تنظیماتی را انجام دهید. وقتی از محل قرارگیری راضی هستید ، باغ خود را از بزرگترین تا کوچکترین ظرف (معمولاً ابتدا درختان ، سپس بوته ها ، گیاهان چند ساله و یک ساله) بکاری

لبه تخت و حاشیه در صورت لبه دار شدن برای جلوگیری از رشد علف های هرز یا علف های هرز ، راحت تر است. پلاستیک ، فلز ، سنگ یا آجر را انتخاب کنید - هر آنچه که ترجیح می دهید. اگر اطراف تخت خود چمن دارید ، در نظر بگیرید که یک پارچه سنگ تراشی یا سنگی به عرض 6 تا 12 اینچ حتی با خاک اطراف آن اضافه کنید تا به عنوان یک نوار برش عمل کند. مالچ کردن

بعد از کاشت باغ خود را مالچ کنید. مالچ باعث حفظ رطوبت ، خنک شدن خاک و محافظت در برابر رواناب و فرسایش آب می شود. مالچ های ارگانیک مانند پوست خرد شده باید هر دو سال یکبار با پوسیدگی مالچ از بین بروند. مالچ هایی مانند سنگ خرد شده ماندگارتر هستند اما به مرور زمان خاک شما را بهبود نمی بخشند.

مراقبت های بعدی فصل اول رشد بسیار مهم است. طی دو هفته اول هر روز کاملاً آبیاری کنید ، سپس برای بقیه فصل هفته حدود یک اینچ آب به باغ خود بدهید. در سال بعد ، می توانید طبیعت روند خود را ادامه دهد و دوره های خشک را با آبیاری عمیق تکمیل کنید. همچنین باید در مورد جمع كردن تختخواب خود در سال اول كوشا باشید. با بالغ شدن و پر شدن گیاهان ، فرصت کمتری برای رشد علفهای هرز وجود خواهد داشت. یک لایه ضخیم از مالچ همچنین به کنترل علف های هرز کمک می کند.

نویسنده :مهدی نیک کار هرگونه کپی براداری از این نوشته باذکر منبع: سایت گلفروشی اینترنتی موژان  و نام نویسنده بلامانع میباشد .