باغ گیاهان تابستانی خود را برداشت کنید

باغ گیاهان تابستانی خود را برداشت کنید

گیاهان افزودنی فوق العاده ای برای باغ هستند. آنها برای تخت گلها به اندازه کافی زیبا و برای میز شام به اندازه کافی خوش طعم هستند. آنها فقط در چند برگ منگنه بسته بندی می کنند تا بتوانید در تمام تابستان بدون لکه دار کردن منظره ، آنها را رشد و برداشت کنید.

دو نوع گیاهان مختلف وجود دارد که می توانید در باغ خود پرورش دهید: چند ساله و یک ساله. هر دو نوع از یک مکان آفتابی در باغ با خاک خوب زهکشی استفاده می کنند ، اگرچه موارد کمی وجود دارد که در شرایط سایه با رطوبت بیشتری رشد می کنند ، مانند جعفری ، پیازچه ، نعناع و مربا لیمو.


گیاهان چند ساله

گیاهان چند ساله مانند رزماری ، مریم گلی ، آویشن ، نعناع ، اسطوخودوس و پونه کوهی سال به سال به رشد خود ادامه می دهند. این گیاهان تمایل به داشتن ساقه های چوبی و عادات بوته مانند دارند. آنها گیاهان ملافه دوست داشتنی را ایجاد می کنند و به خوبی در ظروف کار می کنند. در مناطق معتدل ، برخی از گیاهان چند ساله همیشه سبز هستند و به شما امکان می دهند گیاهان تازه را برای پخت و پز زمستانی برداشت کنید.

در تابستان ، این گیاهان چند ساله باعث رشد برگهای جدید معطر و گل می شوند. گلها منبع خوبی برای گرده زنبورهای عسل هستند ، بنابراین من دوست دارم گیاهان به حالت وحشی رشد کنند تا زمانی که گلها کمرنگ شوند ، که معمولاً در اوایل تابستان اتفاق می افتد. سپس گیاهان می توانند با خیال راحت یک سوم تا نیمی از اندازه را کاهش دهند.

گیاهان چند ساله را با بهبود شکل کلی در ذهن برداشت کنید. شاخه های پایه را هرس کنید تا گیاه نازک شود زیرا این شاخه ها دوباره رشد نمی کنند. شاخه های شاخه هایی را که می خواهید گیاه پر شود ، ببرید ، زیرا شاخه های مختلف شاخه های ثانویه کوچکتر از محل برش خارج می شوند.


در جستجوی برگهایی با ظاهر سالم که می توانند برای پخت و پز استفاده شوند ، قلمه ها را الک کنید. هر برگ بیمار ، آسیب دیده یا حشره دار را دور بریزید و فقط بهترین چیز را برای سوپ و خورشت خود صرفه جویی کنید. برای خشک کردن گیاهان ، آنها را در دسته های شل گره بزنید و در یک منطقه گرم و خشک و دور از نور مستقیم آفتاب آویزان کنید. هر چند روز یکبار آنها را چک کنید تا دسته را برگردانید یا برگها را شل کنید تا از جریان هوا مناسب برخوردار شوند. برگها را برداشته و تا سال آینده در شیشه های شیشه ای ضد هوا نگهداری کنید.

 گیاهان یک ساله

گیاهان یک ساله مانند ریحان ، گشنیز ، جعفری و ترخون در تابستان به شدت رشد می کنند و در پاییز به بذر می روند. آنها برگهای ظریف تری نسبت به گیاهان چند ساله و ساقه های سبز نرم دارند. در حالی که آنها در تختخواب و ظروف باغ نیز به خوبی کار می کنند ، اما برای جلوگیری از جاری شدن و رشد بیشتر برگها به نیشگون گیری منظم (استفاده از ناخن تیز انگشت شست یا یک قیچی برای تمیز کردن رشد بالایی) نیاز دارند. وظیفه باغبان در پرورش گیاهان یکساله این است که گیاهان را از گلدهی دور نگه دارد پس از رفتن به دانه ، تولید برگ های خوشمزه به پایان می رسد.


گیاهان گیاهان یک ساله را از باغ گیاهان برداشت کنید و برگهای لازم برای دستور العمل فعلی خود را در طول تابستان خرد کنید. من این سالاد گوجه فرنگی را با گوجه فرنگی گیلاس ، ریحان ، روغن زیتون ، سرکه بالزامیک ، نمک و فلفل درست کردم. اگر یک غذای واقعی می خواهید مقداری موزارلا تازه اضافه کنید.


در اواسط اواخر تابستان ، هنگامی که گیاهان به حداکثر ارتفاع خود می رسند ، می توانید برخی از گیاهان را در اوج طراوت خود برداشت کنید ، یا به آنها اجازه دهید بذرهایی بچیند که می توانید برای رشد گیاهان سالیانه سال آینده بکارید.

گیاهان یکساله نیز می توانند در هوا خشک شوند اما در نتیجه فرآیند طعم زیادی از بین می رود بنابراین یخ زدن توصیه می شود. اگر انبوهی از گیاهان تازه برداشت شده و کمی فضای اضافی فریزر دارید ، می توانید گیاهان چند ساله را از این طریق منجمد کنید.


در حالی که برخی از افراد گیاهان را با موفقیت در کیسه های فریزر منجمد می کنند ، شما می توانید با افزودن گیاهان خرد شده به سینی های یخ با آب یا روغن ، طعم تازه بیشتری را حفظ کنید. گیاهان محافظت شده در آب ماندگاری بیشتری دارند اما گیاهان نگهداری شده از روغن طعم بیشتری به ظروف می بخشند. در هر صورت ، شما می توانید به سادگی چند مکعب را در وعده های غذایی زمستانی خود قرار دهید و بلافاصله طراوت تابستان را اضافه کنید.

نویسنده :مهدی نیک کار هرگونه کپی براداری از این نوشته باذکر منبع: سایت گلفروشی اینترنتی موژان  و نام نویسنده بلامانع میباشد .