دکترموژان: چگونه یک پیوند گیاهی موفق انجام دهیم

دکترموژان: چگونه یک پیوند گیاهی موفق انجام دهیم

بسیاری از باغبانان، چه تازه کار و چه با تجربه، در مورد نحوه پیوند گل ها ترس دارند. اگر برای آگاهی از نیازهای خاص گیاه خود مراقبت کافی نداشته باشید، جابجایی می تواند مشکل باشد، بنابراین مهم است که قبل از شروع فرآیند کمی تحقیق کنید. برای همه گیاهان، چند مرحله کلیدی وجود دارد که هر گونه شوک ناشی از حرکات اولیه را به حداقل می رساند. مراحل زیر قوانین دقیقی نیستند  همه گیاهان نیازهای خاصی دارند  اما باید به شما در درک بهتر نحوه پیوند گلها کمک کنند.

زمان پیوند

بهتر است پیوند در مرحله خواب انجام شود. برای اینکه بدانید گیاه شما چه زمانی خوابیده است، مطمئن شوید که جوانه ها هنوز شکل نگرفته اند، گلدهی گیاه تمام شده و شاخ و برگ سبز آن زرد شده یا افتاده است. به عنوان مثال، سبزی زنبق زرد و پژمرده می شود. اگر یک دسته گل رز دارید که ریشه در گلدان دارد، آنها را در اوایل بهار پیوند بزنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اگر در مورد نحوه پیوند گل ها باید یک چیز را به خاطر بسپارید، این است که نباید در اواسط تابستان این کار را انجام دهید. وقتی گیاهی انرژی خود را صرف تولید شکوفه ها یا جوانه زدن شاخه های جدید می کند، قدرت تطبیق ریشه های خود را با مکان جدید و ترکیب خاک جدید نخواهد داشت.

در ساعات خنک‌تر، حفره‌ای را برای گیاه جدید خود حفر کنید و حتماً قبل از اینکه منطقه در معرض گرمای روز قرار گیرد، آن را در زمین قرار دهید. شما می خواهید خاک سالمی برای استقبال از گیاه خود داشته باشید و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند برخی از مواد مغذی ضروری خاک را از بین ببرد. این برای ریشه های گیاه نیز صدق می کند. هنگامی که در معرض هوا یا خورشید قرار می گیرید، ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد تا سیستم ریشه از بین برود، خشک شود یا کاملاً از بین برود.

کود دهی کنید

برای آن گیاهان یک ساله و چند ساله، کمی کود هرگز ضرری ندارد. این گیاهان باعث تقویت کمی می شوند که طبیعت مادر ممکن است آن را فراهم نکند، بنابراین کمی رشد کود یا امولسیون ماهی را برای آنها ارسال کنید. اگر در حال کاشت درختچه یا درخت هستید، کود را متوقف کنید. درختان و درختچه ها قبل از اینکه بتوانند انرژی خود را در شاخه های خود بگذارند، پس از پیوند نیاز به رشد ریشه دارند، بنابراین تا فصل بعد صبر کنید.

آب

هنگام آبیاری به هر گونه افزودنی جدید به باغ خود توجه ویژه ای داشته باشید. ریشه‌های آن‌ها اغلب تحت فشار هستند و سعی می‌کنند با محیط جدید خود سازگار شوند، بنابراین با آبیاری بیش از حد یا زیر آب استرس اضافه نکنید. خاک را در حدود یک اینچ پایین تر، نزدیک پایه گیاه از نظر رطوبت بررسی کنید. اگر خشک است، ادامه دهید و آبخوری را بیرون بیاورید.