عمر گیاهان: یک ساله، چند ساله و دو ساله مناسب برای باغ

عمر گیاهان: یک ساله، چند ساله و دو ساله مناسب برای باغ

اگر تازه برای اولین بار شروع به باغبانی می کنید، احتمالاً از میزان اطلاعات موجود در مورد این موضوع شگفت زده شده اید. چگونه باغ خود را برای کاشت آماده کنید، چه چیزی را برای منطقه آب و هوایی خود بکارید، چقدر به باغچه های خود آبیاری کنید و بسیاری از سوالات دیگر با شروع کار به وجود می آیند، و با کسب تجربه بیشتر، اکثر کارها آسان تر می شوند.

با این حال، یکی از اطلاعاتی که قطعاً باید قبل از شروع به آماده کردن باغ بدانید، تفاوت بین گیاهان یک ساله، چند ساله و دو ساله است. اگرچه ابتدایی است، اما این اطلاعات به شما کمک می کند تا در ادامه آزمایش های محوطه سازی خود متوجه شوید چه گیاهانی را باید در کجا قرار دهید. این راهنما را در مورد تفاوت بین سه نوع گیاه بررسی کنید:

سالانه

گیاهان یکساله، از جمله ژربرا، گل همیشه بهار و ایمپاتیانس، گیاهانی هستند که در یک سال رشد می کنند، شکوفا می شوند و می میرند. این بدان معناست که شما باید گیاه را در طول فصل رشد بعدی جایگزین کنید تا باغ خود را دوباره پر کنید. به همین دلیل، نگهداری کمتری نسبت به سایر انواع گیاهان در نظر گرفته می شود، زیرا به تعهد طولانی مدت نیاز ندارند. یکی از چیزهای مهم در مورد گیاهان یکساله زمان گلدهی آنها است ، آنها معمولاً در تمام فصل شکوفا می شوند که بسیار طولانی تر از گیاهان چند ساله و دو ساله است. به خاطر داشته باشید که برخی از گیاهان یکساله خود بذر هستند، به این معنی که آنها می توانند بذرهایی را که سال بعد در یک نقطه مشابه در باغ شما گل می دهند، بریزند.

گیاهان چند ساله

گیاهان چند ساله، مانند آلسترومریا و گل صد تومانی، سه فصل رشد یا بیشتر طول می کشند، که به این معنی است که آنها تعهد بسیار طولانی تری نسبت به گیاهان یک ساله دارند. با این حال، آنها برای افرادی که به دنبال ایجاد باغی هستند که نیازی به کاشت سال به سال ندارد، عالی هستند. گیاهان چند ساله نیز فصل گلدهی کوتاه تری نسبت به گیاهان یکساله دارند، اگرچه مدت زمان دقیق شکوفه دادن گل های شما بستگی به آنچه می کارید، میزان نگهداری باغچه و آب و هوای شما دارد. مردم معمولاً گیاهان چند ساله را در اواخر تابستان یا پاییز زمانی که با پیاز یا بذر شروع می کنند می کارند، اما اگر با نهال های جوان شروع می کنید، می توانید آنها را در بهار نیز بکارید.

دوسالانه ها

خشخاش و دستکش روباه دوسالانه‌ای هستند که معمولاً کاشته می‌شوند. این نوع گیاهان معمولاً دو سال قبل از مرگ دوام می آورند و معمولاً در سال دوم عمرشان شکوفه های بهتری دارند. با این حال، مانند گیاهان یکساله خود بذر، دوسالانه ها نیز برای ریختن دانه ها شناخته می شوند که دو فصل بعد شکوفا می شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید دوسالانه‌هایتان هر سال گل بدهند، سعی کنید آن‌ها را دو سال پشت سر هم بکارید  به این ترتیب دو محصول به طور متناوب شکوفا می‌شوند.

چه چیزی را باید بکارید؟

بنابراین، اکنون که تفاوت بین سه نوع گیاه را می دانید، کدام یک برای باغ شما مناسب است؟ حقیقت این است که یک پاسخ روشن وجود ندارد. بسیاری از باغبانان دوست دارند از انواع مختلف گیاهان استفاده کنند تا بتوانند از رنگارنگ بودن باغشان تا حد امکان در طول بهار و تابستان اطمینان حاصل کنند. اگر در حال کاشت ظروف برای ایوان خود هستید، ممکن است بخواهید گیاهان یکساله را انتخاب کنید، که مدت طولانی دوام می آورد و نیازی به آوردن آنها در داخل خانه برای زمستان نیست. هر تصمیمی که گرفتید، از آزمایش کردن نترسید! با ادامه آزمایش ترکیبات مختلف، متوجه خواهید شد که چه چیزی بهترین کار را انجام می دهد.