معنا و نمادگرایی گل رز

معنا و نمادگرایی گل رز

در اساطیر یونان ، گل رز از آدونیس ، خدای گیاهان و تولد دوباره سرچشمه گرفته است. آدونیس از اتحاد فریبنده ای بین پادشاه تیاس و دخترش میره به دنیا آمد. وقتی پادشاه تیاس فهمید که دخترش او را فریب داده است ، او را با شمشیر تعقیب کرد. برای محافظت از میرها ، آفرودیت او را به یک درخت تبدیل کرد.

پادشاه تیاس درخت را با یک تیر شلیک کرد و آن را به دو نیم کرد. از این درخت بود که آدونیس متولد شد. آفرودیت نزد آدونیس رفت و او را مانند یک پسر بزرگ کرد. با رشد آدونیس ، او شکارچی مشتاق شد. یک روز در حالی که مشغول شکار بود ، آدونیس با آرس مواجه شد ، یکی از دوستداران گذشته آفرودیت ، که در لباس گراز وحشی مبدل شده بود. آرس به آدونیس حمله کرد و وقتی آفرودیت فریادهای او را شنید ، به جنگل دوید و او را در حال مرگ دید. خونی که از زخم هایش جاری بود به زمین خورد و به گل رز تبدیل شد.

در نسخه دیگری از داستان ، گلهای قرمز زمانی پدیدار شدند که آفرودیت به طرف آدونیس می دوید ، پاهای او را روی خارهای گلها برید و آنها را قرمز رنگ کرد.

معانی رز

گل رز بیشتر با عشق و عاشقی همراه است.

گل رز همچنین می تواند به معنای محرمانه بودن یا محرمانه بودن باشد. اصطلاح "sub rosa" ، به معنی زیر گل رز ، از زمان های قدیم آمده است. رومی ها از سقف سالن های ضیافت گل سرخ می آویختند و فهمیده می شد که هر چیزی که تحت تأثیر شراب گفته می شود محرمانه است.

در قرون وسطی ، گل رز نیز از سقف اتاق جلسات آویزان شده بود. فهمیده شد که همه زیر گل رز قسم می خورند که محرمانه هستند.

گل رز همچنین در چهار کارت تاروت استفاده می شود. احمق ، جادوگر ، کارت قدرت و کارت مرگ. در احمق ، گل رز سفید نماد پاکی است و یادآوری برای پاکسازی ذهن است. در کارت شعبده باز ، نشان دهنده خرد آشکار است. در کارت قدرت ، رز نشان دهنده تعادل است. و در کارت مرگ ، یادآور پاکی ، وضوح و شفافیت قصد است.


نماد و رنگهای رز

نماد گل رز بسته به رنگ گل رز و تعداد گل رز داده شده متفاوت است.

گل رز قرمز نماد عشق و عاشقانه است و بهترین رز روز ولنتاین است.

گل رز صورتی نماد قدردانی ، لطف ، تحسین و شادی است.

رزهای نارنجی نماد شور و اشتیاق هستند.

گل رز زرد نماد دوستی است.

گل رز سفید نماد بی گناهی و پاکی است.

اگرچه در بیشتر موارد ، گل رز با عشق گره خورده است ، اما می توانید با تعداد رزهایی که ارسال می کنید یک پیام عاشقانه خاص ارسال کنید.

یک گل رز نماد عشق در نگاه اول است.

دو گل رز نماد عشق مشترک و عمیق است.

سه گل رز می گوید "دوستت دارم".

شش گل رز می گوید "من می خواهم مال تو باشم".

هفت گل رز می گوید "من شیفته تو هستم".

نه گل رز نماد عشق ابدی است.

ده گل رز می گوید "شما عالی هستید".

اهمیت فرهنگی رز

گل رز گل ملی انگلستان است. در قرن پانزدهم ، آنها نماینده دو خانواده مهم بودند - لانکسترها و یورک ها. جنگ رزها در انگلستان بین سالهای 1455 تا 1487 رخ داد ، زمانی که خانه لنکستر ، به نمایندگی از یک رز قرمز ، و خانه یورک ، که توسط یک گل رز سفید نشان داده می شد ، برای حکمرانی بر انگلستان با یکدیگر رقابت کردند.

گل رز همچنین الهام بخش یکی از بزرگترین نویسندگان انگلیسی ، ویلیام شکسپیر بود. نمایشنامه او ، رومئو و ژولیت ، شامل یکی از محبوب ترین نقل قول ها در مورد گل رز است. در نمایشنامه ، ژولیت می گوید: "گل رز با هر نام دیگری بوی شیرین می دهد." او به رومئو یادآوری می کند که اگرچه آنها از خانه های رقیب می آیند ، اما مهم نیست زیرا عشق آنها واقعی است

انواع مختلفی از گل رز وجود دارد - 150 گونه و هزاران دورگه را می توان در اشکال و رنگ های مختلف یافت.

همه رزها درختچه در نظر گرفته می شوند.

سه گروه گل رز وجود دارد: رزهای قدیمی ، رزهای مدرن و گونه های رز.

گلبرگ های رز را می توان خورد و می توان در سالاد یا دسر استفاده کرد.


موارد استفاده رز

به دلیل رایحه شیرین ، گل رز معمولاً در عطر و محصولات زیبایی استفاده می شود. گلاب دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین سوزش کمک کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان است و می تواند پوست شما را آبرسانی کند. باسن ، میوه گل رز ، نیز برای شما مفید است. آنها می توانند خورده شوند و حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند.

نویسنده :مهدی نیک کار هرگونه کپی براداری از این نوشته باذکر منبع: سایت گلفروشی اینترنتی موژان  و نام نویسنده بلامانع میباشد .